kinema paradiso 2009

 2010.01.01. 19:42

Nehezen indult a 2009-es év és már kezdtem kornyadozni, de valahogy a vidéki levegő meghozta a jó filmeket is. A listák kidobott karakterek az ablakon, de a szentimentalizmus és az indeus was here-érzés engem sem hagy nyugodni : )

Legkellemesebb meglepetés EVÖR

Nicolas Cage. Cage-t már évek óta fikázzák különböző fórumukban, újságokban kevesebb, de inkább több sikerrel. Általában idióta frizurája miatt, de leginkább amiatt a sok szar miatt, amiben tényleg részt vett. Amolyan Andy Dufresne-s mondva: Szar volt az ügyvédem ügynököm.

Az első pozitiv csalódást a felpuffadt fejű Proyas Knowing c. filmje jelentette, ahol Cage kezdte visszahozni régi formáját, pedig benne volt a bukta lehetősége. Manirszint minimális, a látványról meg már irtam egy korábbi posztban valahol.

A második meg most pár napja ért, régi nagy kedvenc német úttörőm Werner Herzog új filmjével, ahol Cage tényleg elemében van, talán a Las Vegas, végállomás óta nem láttam ilyen jó formában. Elmeroggyant, szemét, idegesitő karakter, de egyszerűen imádnivaló.

Sandra Bullock. Blind Side. Bullockot nem tudom komolyan venni, szinésznőként, kb. egy szinten van Meg Ryan-nal. Ezidáig! Utálom a sportfilmeket, mert sablonos és unalmas. A Blind side viszont egy igazi dráma, hús-vér karakterekkel és intelligens forgatókönyvvel. Bullock egyszerűen nem is értem hogyan hozta össze mindezt, de érzékeny és hiteles.

Utolsó sorozat amit néztem

A Prison Breaket a kifinomult izléssel rendelkező sorozat-rajongóknak már csak a B kategóriába fér bele, de ezt egyrészt leszarom, másrészt pedig a legjobb sorozat-lezárás listájának elejére mindenképpen befér, meg úgy egyébként: legnagyobb adrenalin bomba / rész, legjobban megirt karakterek / sorozat dijat megérdemli, bár az tény, hogy a jónéhány önismétlés és szájbarágás nem tett jót neki, de attól még Scofieldéket szivesen néztem.

Utolsó utáni sorozat amit majd ledarálok

LOST. Volt néhány pillanat, amikor legszivesebben atomot dobtam volna Lindelof fejére, de ez attól még egy nagyon jó sorozat. Ha már végigszenvedtem 5 évadot, akkor csak kibirok majd még egyet.

Legnagyobb adrenalinsokk EVÖR

2012. Emmerichtől rosszul vagyok, meg attól a sok hulladéktól is, amit eddig a fejemre zuditott, de ez ütött. Hiába tudtam mire számitok, hiába figyelmeztett a stáblista rendezői posztja, attól még félretettem mindent és megnéztük. Ahhoz képest, hogy minden figura egydimenziós, egész jól szórakoztam. Az utolsó harmadra azért visszatér a szokásos nyáladzáshoz, de addig egyszerűen odaszegezett a mozivászon elé.

Legnagyobb idegsokk EVÖR

Nem horror, sajnos, hanem három versenyző volt idén, akiknek az összes kópiáját a kénköves pokolra kéne dobni az egy-gyűrűvel együtt: az egyik Tarantino új agyszüleménye, a Brigantik, a másik Emmerich tesója, Michael Bay, a legérzéketlenebb rendező Transformers 2-je, a harmadikon még gondolkozom.

 

 

Megvan: Harriék utolsóelőtti kalandja. Akkor inkább a Harry és Sally.

Unalmas, vagy nem birtam végignézni

Brothers Bloom. Brody egy unalmas szinész, aki nekem már a Zongoristában sem tetszett, mint ahogy itt sem. Welch is unott (vagy inkább elfogyott a szerepe úgy 15 perc után), meg az egész gárda ásitozik. Egyedül a rendező volt elolvadva magától, kár hogy ez a filmen nem látszott.

Synecdoche, NY: Nem voltam kiváncsi egy újabb búvalbaszott drámára, benne pár lúzer amerikaival : )

(500) Days of Summer. Fél órát birtunk. Ennél még a Derült égből szerelem cimű 2 dimenziós mű is érdekfeszitőbb volt (azt legalább végignéztük). Külön döbbenet, hogy pár héttel később felkaptam a fejemet néhány bejegyzésre, akik ezt a filmet piedesztálra emelték. Szerintem tévednek.

Cool

Informátor! Elég lassú, és helyenként ásitoztam, viszont érdekes a témája és a megvalósitása. Damon pedig zseniális ebben a fél-skizofrén szerepben. Soderbergh sajnos nem az.

District 9. A matricák is tetszettek, de a film még jobban. Nem is annyira a megvalósitás, mert azért az helyenként olcsó volt, de a főszereplő Sharlto Copley egy igazi kaméleon: a film első negyed órájában még kivégzőosztag mellé állitottam volna, aztán egy igazi hőssé transzformálódik. Az ilyen szinészek miatt érdemes beülni egy moziba. Hiteles, drámai alakitás, zsigerből. Ilyenek nem teremnek minden bokorban.

Aranyos

9. Az animációból egy időre elegem lett, de ez pont tökéletes volt arra, hogy felengedjek. A teaser poszterekért külön pont.

Csalódás, csalódás

Pokolba taszitva. Ez egy hatalmas szar. Raimi beállhat Fincher mögé, ne kerüljön a szemem elé még egy ilyen filmmel. Nem is értem mire volt ez jó, vártam egy vérfagyasztó horrort, erre kapok egy langyos vanilia-pudingot.

2010 filmjei: Nem várok semmit, de legfőképp az Oscar-dijátadót nem.

Viszont: sok értékes, szórakoztató filmet 2010-re és nagy Oscar esőt minden tehetségtelen szinésznek : )

A bejegyzés trackback címe:

https://kinema.blog.hu/api/trackback/id/tr321637809

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása